TRYSIL



Drog hem i tisdags och hängde med MaPa. Tidigt på onsdagmorgonen packade vi bilen och for till bästa Lillebror i Trysil! När vi kom dit åkte brädan på och mamma och pappa fick hämta ut skidor i uthyrningen och sen bar det av upp i backen. För MaPa som inte stått på ett par skidor på sisådär fem år var det lite utav en seger. Sen fick dom bo på Radisson SAS i en svit som Lillebror bjöd på. Det går bra för vissa men det är det väl unnat! Jag bodde hemma hos bror med flickvän och kompis i deras fina lägenhet. På lördagen väntade överraskningarnas dag som bjöd på både det ena och det andra innan den avslutades i lägenheten med finmiddag som Lillebror lagat till, han är ju kock liksom. På fredagen styrde vi kosan hemåt men det blev ingen lång visit innan jag drog på premiär med Amanda i Rättvik. Och vilken premiär! Röd matta och allt. Inte ofta man ser det på Wasa Bio. Skidfilm stod på schemat och den var så bra så jag köpte den och när vi landade i Amandas soffa i Leksand så såg vi hela filmen en gång till. Jag har tänkt mycket nu när jag har vart borta på min minisemester. Jag vill ju vara en sån där cool tjej som bloggar och är bra på internet och data och ni vet. Men när jag är på sånna där ställen som Trysil och när jag ser sånna där filmer som Hands Up som vi såg igår, då vill jag bara flytta upp på ett berg, åka bräda och skita i alla moderna prylar. Jag vill säsongsjobba i en bar och bara bry mig om liftkort, snötillgång och valla. Jag älskar liksom mitt jobb som jag gör nu men om jag kunde komma på ett sätt att kombinera det här så vore det ju fan ultimat. Producera snowboardfilm i Alperna? Någon? I morgon bär det av hem till Sthlm igen, men brädan åker med. Nån snöfläck ska jag väl hitta!

Säg nått!
Postat av: Jonna

Ska vi dra till hammarbybacken nästa helg? jag kan köra stjärtlapp och du bräda... försten ner :D

2010-01-24 @ 18:28:59
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0