HOTBRE..MAIL!


Fick panik idag när jag skulle logga in på hotmail. Det gick liksom inte. Jag hade fel lösen. Kände rysningarna längs ryggraden. Kollade noga att jag stavat mailen rätt men det hade jag. Bytte till FB-fönstret och försökte i min panik byta lösenord eftersom jag tänkte att någon precis på sekunden snott mitt lösenord och var i färd med att förstöra för mig (HAHA! Snacka om storhetsvansinne...) där. Ångesten blev om möjligt ännu påtagligare när FB upplyser mig om att jag har fel lösen även där. Ville grina och skrika i en millisekund tills jag såg att jag hade capslock på. BRIGHTNESS! Anyhow, blev jävligt glad när jag upptäckte det.

Men kära vänner, dagens höjdpunkter slutar inte här! En ny redigerare på jobbet är från Finland och han har bett mig att bara prata svenska med honom så han lär sig. (Annars pratar folk överlag engelska med varandra, förutom om det är två som är från Sverige då.) Idag diskuterade vi hur svårt det är med ord som stavas lika men uttalas olika och betyder helt olika saker. Ex: banan och banan, som i ätbar banan och tvärbanan som man åker med. Då skiner han plötsligt upp och säger följande,
A: Men det är som ditt namn. Anna på finska är också "Ta mig!".
Jag: ?
Han: Ja, det är liksom samma! Som att du bara, här är jag! Ta mig!
Sen log han ett soligt leende och jag kände att jag inte ville förklara att mitt namn lät lite slampigt när han berättade det där. Han tyckte ju bara att han kommit på en skitbra liknelse, som min banan-förklaring liksom. Kan man byta namn?

Men fan, ser nu att enligt ordlista.se (haha) så betyder anna inte alls ta mig, det betyder låta. Iof inte så vackert det heller men jag måste nog fråga A imorgon vad fan han menade...

Från och med nu laddar jag bara upp photobooth-bilder på mig själv.

Säg nått!
Postat av: Jonna

HAHAHH ANNA!!!! hysteriskt kul :)

2009-09-17 @ 14:09:46
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/
Postat av: amandaan

HAHAHAHAHA!

Skratt festen kan forsätta ännu en dag!

Pussssss <3

2009-09-17 @ 15:32:54
URL: http://fredagslycka.blogg.se/
Postat av: Jonna

din blogg är fan BÄST anna :)

2009-09-17 @ 17:26:29
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0