SATC




Är hemma idag och fixar lite. Läser och svarar på mail och städar upp lite. Sov hemma hos min lilla Jonna inatt eftersom jag inte vågade gå hem. Lånade SATC-boxen av henne så om jag ska vara ärlig blir det väl inte så jättemycket gjort här. Man fastnar ju lätt i "bara ett avsnitt till"-tänket. Hade tänkt laga middag till Robin men jag tror det blir pizza. Ska gå och köpa vin så jag iallafall har ansträngt mig lite...

Har fixat min ipod förresten. Den dog för några månader sen så häromdagen gick jag till Apple-butiken.
Macsnille i butiken: Jaha, har du provat att starta om den?
Jag: ? Eh ja självklart. Den är sönder.
Han: Här. Jag ska prova.
(Trixar lite och verkar duktig)
Han: Ne, den är sönder. Jag försökte reboota den men det gick inte.
jag: Nähä, aja tack ändå.
På vägen ut försöker jag själv "reboota" dvs bara starta om hela skiten själv som jag redan visst hur man gjorde. Då ser jag att han har låst den så det är därför det bara är helt svart. Jag låser upp, startar om och voila: funkar pefekt!
Jag: Alltså, du hade inte låst upp den. Den funkar nu.
Han: Eh ooookej. Hehe hmmmm. (Önskar försvinna genom jorden)
Om jag någon gång vill sluta redigera så ska jag söka jobb på Apple-Store. Verkar helt klart överkvalificerad.

Säg nått!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0