LIFE GOES ON


Jag lyssnar på Shoreline och läser gamla blogginlägg. Alltså, verkligen superjättegamla i den gamla bloggen. Dom inläggen från 2007 och 2008. Läser om glädjen på Medieskolan, läser om lyckan när jag började på Voice, läser om när jag åkte ensam från hela kanalen och rapporterade från Hultsfred, läser om sorgen när vi alla var tvungna att sluta, läser om när jag producerade den första musikvideon, läser om jobben på Baluba, jobben på Ligistfilm, jobben på Teamwork, jobben på Easy HD. Det finns så mycket att läsa och allt är bara så himla fint att kunna tänka tillbaka på. Det är nog därför jag bloggar ändå, eller därför jag skriver överhuvudtaget i alla fall. Det var så mycket jag ville göra där runt årsskiftet 07/08 och nu har jag gjort nästan allt jag drömde om. Jag skapar nya drömmar hela tiden, vill nå nya höjder. Jag läser alla inlägg från september 08 och jag ler åt min egen sorg, min egen uppgivenhet, hur jag trodde att livet var slut. Men det var inte slut, det var bara början. Tänk om man hade kunnat tro på klyschan man blev matad med som liten, att allt löser sig? Nej jag vet, allt löser sig inte alltid, men när man har det som allra värst, som allra svartast, så kan man ju faktiskt bara ta sig upp. Det tröstar lite att tänka så. Jag önskar att mina drömmar fortsätter att komma till mig och att jag fortsätter förstå hur jag ska kunna fånga dom. Det är mitt nyårslöfte, jag vill fortsätta fånga alla mina drömmar och jag vill aldrig sluta hitta nya.

Säg nått!
Postat av: Jonna

Du är underbar.. och skriver så bra :D love <3

2009-12-16 @ 15:55:45
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha jo men det är alltid lättare att skriva om det sorgliga. Tycker jag iaf..

kommer bli en sån där sorgsen trubadur en vacker dag :p

2009-12-16 @ 17:24:27
URL: http://raddalarmaslack.blogg.se/
Postat av: Frida

skönt att det inte bara är jag som gråter! :D

Galan är väl visserligen helt okej att gråta till.

men när man fäller tårar till Lambi reklamen så har det gått för långt! Jag måste göra något åt det här känslosamma tillståndet jag hamnat i.

2009-12-16 @ 21:40:33
URL: http://fridajuvasandersson.blogg.se/
Postat av: Lilla albanen,

Det här är något av det vackraste du har skrivit, just för att du lyckas fånga digsjälv i ett nötskal. Du beskriver en av dina bästa sidor, och anledningen till varför du alltid har och kommer förbli tjejen jag ser upp till!



GOD JUL lilla vän! Så ses vi förhoppningsvis i kyrkan på julafton (om jag orkar mig upp på morgonen vill säga.. HA HA HA)

2009-12-17 @ 19:38:53
Postat av: anna

Å tack vad snällt! :)

JA FÖR FAN!! Ta dig till kyrkan liksom, fett dålig stil förra året! Haha!

2009-12-19 @ 15:57:51
URL: http://itwasyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0